Odstąpienie od umowy
Warunki odstąpienia od umowy
§1 Użyte pojęcia/definicje
Klient – osoba fizyczna, w tym Konsument oraz Przedsiębiorca, która posiada zdolność do czynności prawnych, która korzysta lub zamierza korzystać z usług firmy UNIGASTRO Sp. z o.o.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna/prawna dokonująca zakupu lub zamierzająca dokonać zakupu do celów związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą.
Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.smartgast.pl , którego właścicielem jest UNIGASTRO Sp. z o.o. za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia.
Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy UNIGASTRO Sp. z o.o. a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
§2 Warunki odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od umowy przez Konsumenta
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (UNIGASTRO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Armii Krajowej 62, 50-541 WROCŁAW; sklep@smartgast.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza zwrotu towaru lub formularza zwrotu dostępnego w naszym panelu Klienta: https://smartgast.pl/returns-open.php.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Prawo do odstąpienia od umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Skutki odstąpienia od umowy przez Konsumenta
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub przekazać rzecz na adres podany przez pracownika UNIGASTRO Sp. z o.o. niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.
Bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy ponosi Klient. Odpowiada on również za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Prawo odstąpienia od umowy przez Przedsiębiorcę
Firma UNIGASTRO Sp. z o.o. może odmówić przyjęcia zwrotu towaru zakupionego przez Przedsiębiorcę. Zwroty towarów/usług zakupionych przez Przedsiębiorcę ustalane są indywidualnie i nie obejmuje ich Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów. W takich przypadkach możliwe jest naliczenie opłaty manipulacyjnej związanej ze zwrotem towaru – przeważnie w wysokości 10% wartości zwracanego towaru.
§3 Procedura zwrotu
- W terminie do 14 dni od otrzymania towaru/usługi należy poinformować firmę UNIGASTRO Sp. z o.o. o odstąpieniu od umowy, na przykład w postaci pisma lub wypełnionego formularza zwrotu towaru wysłanego pocztą lub pocztą elektroniczną.
- Pracownik firmy UNIGASTRO Sp. z o.o. będącej właścicielem sklepu SmartGAST w e-mailu zwrotnym ustosunkowuje się do zgłoszenia, podając adres do odesłania sprzętu.
- Towar należy odesłać w sposób bezpieczny na wskazany adres.
- Po weryfikacji towaru przez dział zwrotów, otrzymają Państwo zwrot pieniędzy na wskazane konto bankowe lub za pośrednictwem systemu płatności, którym opłacili Państwo zamówienie.